3e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henri Prins - WaarBenJij.nu 3e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henri Prins - WaarBenJij.nu

3e dag Bangkok

Door: Henri & Jacolien

Blijf op de hoogte en volg Henri

14 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen zijn we vroeg met een echte toeristenboot naar de Grand Palace gevaren. Daar aangekomen hebben we ons laten wijs maken dat die nog niet open was, omdat het vandaag zogenaamd Budha dag was. Met een tuktuk een rondje gemaakt langs een aantal paleizen enzo voor 60 Baht (omgerekend ongeveer €1,50). Dat was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn, want toen we terug wouden gaan, had de chauffeur een ander plan. Konden we goedkoop een pak aan laten meten. We hoefden alleen maar te kijken, meer niet. Maar dat wouden wij natuurlijk niet. Wij boos, chauffeur boos en die wou ons niet meer terug brengen. Dus uitgestapt en met de taxi verder gegaan. Dat was onze eerste ervaring met een nep tuktuk chauffeur. Maar goed, dat moet je ook hebben meegemaakt natuurlijk. Grand Palace bekeken, was uiteraard heel mooi. Daarna naar de liggende Budha en dat was helemaal mooi om te zien. Daarna hadden we wel genoeg budha's en paleizen gezien. Vanavond een beetje rondgeslenterd op Patpong (de rosse buurt en avondmarkt). Morgen nog de laatste dag Bangkok en dan morgenavond vliegen we weer naar huis.

Groeten vanuit Bangkok!!